Sunday, January 02, 2011

xpdc malam tahun baru!

“Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) kami, benar- benar akan kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan kami. dan Sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik..” (Surah Al-Ankabut; ayat 69)

bismillah walhamdulillah. awalan, mabruk pd semua tenaga yg telah menginfaqkan diri dalam skuad XPDC DAKWAH bagi wakil NISA' SERDANG. alhmadulillah, tenaga muslimat hampir 30orang dari Nisa' telah sama-sama menghisbahkan diri utk memerangai kemungkaran.

kami berkumpul seawal jm6.00 ptg di pejabat BANGI. sedikit taklimat & taujihat disampaikan oleh Ketua Nisa' Serdang. 3 kereta berkonvoi ke surau al Ehsan, bg menyempurnakan solat Maghrib. usai solat, kami berjemaah ke Masjid Jamek, Kajang utk sesi taklimat pd semua petugas.



setelah selesai isyak, makan malam. taklimat besar-besaran pd semua petugas disampaikan. aiwah, ramai askar-askar Allah turun malam ini. dari pelbagai NGO turut serta dlm XPDC DAKWAH utk kawasan hulu langat ini.


check point pertama kami d sekitar metro KAJANG, stadium, restoran hj samuri dan sekelilingnya. kemudian, kami berpecah. kini, muslimat mempunyai kekuatan 5 kereta dan 1 motor & pemboncengnya. okey, kita berpecah ke tasik cempaka, tasik btho, uptown RnR area BTHO.

flyers Nisa' & NGO lain turut diedar  bersama semasa xpdc dijalankan. kami kembali ke masjid jamek jm3.30am. syukran pada semua yg terlibat.. moge setiap detik, setiap gerak langkah kita dikira amal kebaijikan..dan saham bekalan akhirat nanti, insyaallah.

sirru ala barakatillah!! selamat menyambut tahun baru 2011, dgn penuh rasa kesyukuran. bersama tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi, pasakkan istiqomah di jalan dakwah!! may ALlah bless us..selamat bermujahadah! ameen!

----
doa ini Rasulullah SAW ajarkan pada kita. Amalkanlah sambil dihayati maknanya, mudah-mudahan dijauhkan dan disucikan diri kita daripada dosa-dosa ..

اللَّهُمَّ بَاعِدْ بَيْنِى وَبَيْنَ خَطَايَاىَ كَمَا بَاعَدْتَ بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ ، اللَّهُمَّ نَقِّنِى مِنَ الْخَطَايَا كَمَا يُنَقَّى الثَّوْبُ الأَبْيَضُ مِنَ الدَّنَسِ ، اللَّهُمَّ اغْسِلْ خَطَايَاىَ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ
Maksudnya: “Ya Allah (SWT), jauhkanlah antara diriku dengan dosa-dosa sepertimana Engkau jauhkan antara timur dan barat, Ya Allah (SWT) bersihkanlah diriku dari dosa-dosa seperti mana bersihnya pakaian yang putih dari kekotoran, Ya Allah (SWT) sucikanlah dosa-dosaku dengan air, salju dan air yang sejuk.” (Daripara Abu Hurairah, Riwayat Bukhari & Muslim)

No comments: