Tuesday, March 29, 2011

Kutipan Derma Kilat untuk Sahabat Kita Saida Farhanah

Assalamu'alaikum warahmatullah.

Semoga sahabat sekalian berada di bawah lembayung rahmatnya.

Berita terkini tentang Saida Farhanah:

1.     Insyaallah beliau dijadualkan untuk menjalani pembedahan memasukkan besi di kaki kirinya pada hari Rabu(30 Mac 2011) ini.

Pada sahabat yang ingin membantu bolehlah menyalurkan derma ke dalam akaun Nisa' Serdang sebelum diserahkan segera kepada Saida.

Bank Islam: 12029020651438 (Nurhazwani Abdul Rahman 013-3915579)

Untuk makluman, bantuan tersebut amatlah diperlukan bagi meringankan ujian beliau sekelurga.

2.     Nisa' Serdang juga sedang merancang untuk mengadakan ziarah ke rumah beliau di Johor  pada hari Ahad ini(3 April 2011). Kepada sesiapa yang ingin turut serta, boleh maklumkan kepada saudari Haslina (013-6674718) atau saudari Shahnaz (012-5980701)

Sekian, mohon dipanjangkan kepada sahabat-sahabat yang lain.

Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya. (Al-Baqarah 2:261)

“Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.” (QS. Ali Imran 3 : 103)


Jzkk

 Nurhazwani Abdul Rahman
Timbalan Bendahari Nisa' Serdang
b.p: Ketua Nisa' Serdang

No comments: